Перебірка/настройка підвісок Honda CR/CRF. Ділюся досвідом.
Модератор:Neposeda
Знавці тут бувають рідко, а якщо і бувають - то, мабуть, читають, сумно зітхають і йдуть пити валер'янку.
У Вас, судячи з усього, теж Showa 47 mm але якщо це 97 рік (десь бачив наче, що була згадана Хонда 97 чи 98 року) то вона інша всередині, ніж описана тут вилка. Там, по перше, менший діаметр basevalve, а по друге, якщо не помиляюся, відсутній bleed stack. В неті часто зустрічав думки, що ці вилки налаштовувалися важче, аніж новіші моделі.
Візуально взагалі важко щось визначити, хіба по slow motion відео, а так - тільки по відчуттях. По моїх спостереженнях занадто швидкий відбій зазвичай проявляється тому, що мотоцикл наче "танцює" під вами, особливо на якихось кривуватих приземленнях, коли мот норовить відбитись замість того щоб прилипнути до землі. Загалом мотоцикл з надто швидким відбоєм (здебільшого тут я маю на увазі задню підвіску) як по мені відчувається нестабільним, норовить міняти геометрію надто легко, і хоч на низьких швидкостях відчувається комфортним, проте при зростанні швидкості цей комфорт змінюється відчуттям некерованості, якоїсь "матрасності", коли відчуваєш, що під тобою не підвіска, а просто пружина. Проте це лише моя думка, я взагалі люблю, щоб в задній підвісці відбій був повільнішим, аніж в вилці, в самого вилка налаштована на досить таки швидкий відбій.
Причина забитих зап'ястків може бути дуже різна. Спробуйте для початку стокові налаштування, визначте для себе при яких настройках клікерів відчуття забивання рук найменші і потім робіть висновки - якщо у вас компресія чи відбій в якихось крайніх точках регулятора - то, відповідно, налаштовувати компресію/відбій. І пам'ятайте - не завжди м'якше означає менше забивання рук. Наприклад сценарій з надто м'якою вилкою, котра при гальмуванні просідає, збільшуючи кут нахилу, що призводить до розхрещування руля, що в свою чергу виснажує вас і забиває вам руки. Або надто повільний відбій - і вилка не може достатньо швидко розпрямитися на повторюваних ударах, пірнаючи все глибше в хід, стаючи все жорсткішою і також забиваючи вам руки.
Може більш прохавані форумчани скажуть свою думку, проте я думаю, що стоковий відбій зі стоковими пружинами має працювати адекватно. В вилці відбій також впливає на компресію, конструктивно він фактично такий же ж, як і в амортизаторі. Просто в вилці є ще float, котрий це перекриття каналу відбою частково компенсує, тобто воно не так сильно відчувається, як в амортизаторі, де float немає.
У Вас, судячи з усього, теж Showa 47 mm але якщо це 97 рік (десь бачив наче, що була згадана Хонда 97 чи 98 року) то вона інша всередині, ніж описана тут вилка. Там, по перше, менший діаметр basevalve, а по друге, якщо не помиляюся, відсутній bleed stack. В неті часто зустрічав думки, що ці вилки налаштовувалися важче, аніж новіші моделі.
Візуально взагалі важко щось визначити, хіба по slow motion відео, а так - тільки по відчуттях. По моїх спостереженнях занадто швидкий відбій зазвичай проявляється тому, що мотоцикл наче "танцює" під вами, особливо на якихось кривуватих приземленнях, коли мот норовить відбитись замість того щоб прилипнути до землі. Загалом мотоцикл з надто швидким відбоєм (здебільшого тут я маю на увазі задню підвіску) як по мені відчувається нестабільним, норовить міняти геометрію надто легко, і хоч на низьких швидкостях відчувається комфортним, проте при зростанні швидкості цей комфорт змінюється відчуттям некерованості, якоїсь "матрасності", коли відчуваєш, що під тобою не підвіска, а просто пружина. Проте це лише моя думка, я взагалі люблю, щоб в задній підвісці відбій був повільнішим, аніж в вилці, в самого вилка налаштована на досить таки швидкий відбій.
Причина забитих зап'ястків може бути дуже різна. Спробуйте для початку стокові налаштування, визначте для себе при яких настройках клікерів відчуття забивання рук найменші і потім робіть висновки - якщо у вас компресія чи відбій в якихось крайніх точках регулятора - то, відповідно, налаштовувати компресію/відбій. І пам'ятайте - не завжди м'якше означає менше забивання рук. Наприклад сценарій з надто м'якою вилкою, котра при гальмуванні просідає, збільшуючи кут нахилу, що призводить до розхрещування руля, що в свою чергу виснажує вас і забиває вам руки. Або надто повільний відбій - і вилка не може достатньо швидко розпрямитися на повторюваних ударах, пірнаючи все глибше в хід, стаючи все жорсткішою і також забиваючи вам руки.
Може більш прохавані форумчани скажуть свою думку, проте я думаю, що стоковий відбій зі стоковими пружинами має працювати адекватно. В вилці відбій також впливає на компресію, конструктивно він фактично такий же ж, як і в амортизаторі. Просто в вилці є ще float, котрий це перекриття каналу відбою частково компенсує, тобто воно не так сильно відчувається, як в амортизаторі, де float немає.
What doesn't kill me makes me stronger.
Юрий Т, Таб, Благодарю Вас за консультацию, оставлю все как есть, тем более ребенок уже привык, у папы иногда отбирает 125 , насчет поралона, не есть гут, с ямы в седле неудобние пересаживаться на бак в повороте. Болеее современные мотоциклы имеют практически ровное седло, что эргономически удобнее, когда центробежная сила, при торможении помогает пересесть на бак. На счет подставок они у нас только входят в моду, особенно, когда снизили возрастной лимит, для детей на 125.
Смотрю вы там совсем отмороженные , с рампы прыгаете. А настройка подвески для MX и FMX сильно отличается?
MAX(CZ), НЕРЕАЛЬНО, я восседал на фристайловом байке Тараса - невероятно жесткая
Ну пружини в вилці я поміняв з .44 на .46 kg/mm, в аморті замість 5.1 стоїть 5.3 кг/мм, проте це не обов'язково, основне це гідравліка. Зараз рівень масла 360 мл, тобто середній, і вилка прекрасно себе поводить на рампах, потреби підвищувати рівень масла поки не бачу. Регулятори в стокових положеннях.
Ось, для прикладу, верхній клапан (basevalve) моєї вилки:
Base stock:
30.1 (16)
29.1
28.1
27.1
26.1
25.1
24.1
23.1
22.1
21.1
20.1
19.1
18.1
Base FMX:
30.1 (26)
29.1 (3)
28.1 (3)
27.1 (3)
26.1 (2)
25.1 (2)
24.15
23.1 (2)
22.15
21.15
А ось midvalve (нижній клапан), при цьому в фрістайловому midvalve показник float (вільний хід пластинок для м'якості на малих швидкостях) зменшений з 0.25 до 0.05 мм, щоб клапан включався в роботу раніше. Також слід враховувати, що товщина пластинок і їх жорсткість співвідносяться не прямо, а за певною формулою. Одна пластинка 0,15 мм по жорсткості приблизно дорівнює 3,4 пластинки по 0,1 мм.
Mid stock:
20.1 (3)
17.1 (3)
Mid FMX:
20.1
20.15 (3)
19.15
18.15
17.15
16.15
Ось, для прикладу, верхній клапан (basevalve) моєї вилки:
Base stock:
30.1 (16)
29.1
28.1
27.1
26.1
25.1
24.1
23.1
22.1
21.1
20.1
19.1
18.1
Base FMX:
30.1 (26)
29.1 (3)
28.1 (3)
27.1 (3)
26.1 (2)
25.1 (2)
24.15
23.1 (2)
22.15
21.15
А ось midvalve (нижній клапан), при цьому в фрістайловому midvalve показник float (вільний хід пластинок для м'якості на малих швидкостях) зменшений з 0.25 до 0.05 мм, щоб клапан включався в роботу раніше. Також слід враховувати, що товщина пластинок і їх жорсткість співвідносяться не прямо, а за певною формулою. Одна пластинка 0,15 мм по жорсткості приблизно дорівнює 3,4 пластинки по 0,1 мм.
Mid stock:
20.1 (3)
17.1 (3)
Mid FMX:
20.1
20.15 (3)
19.15
18.15
17.15
16.15
What doesn't kill me makes me stronger.
TAb
що мот міг би сидіти понижче в ходу. Проте при цьому втрачається перша
найменш прогресивна частина ходу
для инфы -- на cr 250 линк прогрэсии становится на 125
от 250 длинее на 2.5 мм
що мот міг би сидіти понижче в ходу. Проте при цьому втрачається перша
найменш прогресивна частина ходу
для инфы -- на cr 250 линк прогрэсии становится на 125
от 250 длинее на 2.5 мм
Дякую! Я от давно приглядався до своїх мотів і постійно було таке вражнення, що в CR125 зад якийсь більш розпрямлений. Значить мене таки не глючило. Спробую знайти лінк від 250.)VIT писал(а):TAb
для инфы -- на cr 250 линк прогрэсии становится на 125
от 250 длинее на 2.5 мм
What doesn't kill me makes me stronger.
Заміряв вчора лінки своїх мотоциклів - однакові.
What doesn't kill me makes me stronger.
значит заменили сам менял человеку со 125 на 250точный
кстати по наружке они помоему одинаковые были меряй по центрам отверстий в них разница
кстати по наружке они помоему одинаковые были меряй по центрам отверстий в них разница
Межцентровое расстояние линка на CR 250 ~ 135-135,5 mm; CR 125 ~ 132 mm, где-то так.
Сейчас стоит покороче, а то у длинного цвет не нравится
Сейчас стоит покороче, а то у длинного цвет не нравится
Ок, спробую переміряти. На скільки приблизно занижався зад мотоцикла з цим довшим лінком, не заміряли часом? З амортом потрібно ще погратися, планую найближчим часом ще досить сильно ослабити низькошвидкісну компресію і трохи високошвидкісну, є відчуття, що він не відпрацьовує на весь хід.VIT писал(а):значит заменили сам менял человеку со 125 на 250точный
кстати по наружке они помоему одинаковые были меряй по центрам отверстий в них разница
What doesn't kill me makes me stronger.
Ну так, колір не фонтан.MAX(CZ) писал(а):Межцентровое расстояние линка на CR 250 ~ 135-135,5 mm; CR 125 ~ 132 mm, где-то так.
Сейчас стоит покороче, а то у длинного цвет не нравится
А від яких років лінки 250 і 125?
What doesn't kill me makes me stronger.
Длинный "вареный" cr250 98й, (подшипник игольчатый 22х28х16, болт 15)
Короче, обещали от CR и точно такой же, но он похоже от CRF первых годов выпуска, размеры подшипника игольчатого 20x26x14, токарь сделал под 22х28х14.
Размеры подшипников смотрел на pivotworks.com, там есть чертежи и соответствие по годам выпуска.
Короткий (целый) похоже от этих моделей, подшипники 20x26x14
cr 125,250 2000-2001
cr 125,250, crf 2002-2004
Короче, обещали от CR и точно такой же, но он похоже от CRF первых годов выпуска, размеры подшипника игольчатого 20x26x14, токарь сделал под 22х28х14.
Размеры подшипников смотрел на pivotworks.com, там есть чертежи и соответствие по годам выпуска.
Короткий (целый) похоже от этих моделей, подшипники 20x26x14
cr 125,250 2000-2001
cr 125,250, crf 2002-2004
Заміряв лінки. На 125 довший. Мабуть, ілюзія більш розпрямленої підвіски через тонку покришку.
Друга перебірка амортизатора покращила роботу значно. На цей раз пом'якшив низькошвидкісну компресію і підсилив низько- і високошвидкісний відбій. Таким чином тепер можу не так сильно закручувати регулятор відбою, не роблячи цим самим підвіску дубовою і навіть якщо закручу його сильніше - менша кількість пластинок низькошвидкісної компресії це частково компенсує.
Нові набори пластинок.
Компресія, набір #2:
40.2 (5) (сток - 10, при першій перебірці залишив 7)
32.1 (залишив одну, в стоку - дві)
28.1
26.1 (в стоку відсутня, при першій перебірці також)
40.2
38.2
36.2
34.2
32.2
30.2
28.2
26.2
24.2
22.2
20.25
В стоковому наборі ще є 21.15 і 23.2 шайби, котрі також були прибрані ще при першому налаштуванні. При цій перебірці прибрав ще дві пластинки низькошвидкісної компресії і змінив кросовер, прибравши з нього 32.1 і додавши замість неї 26.1 пластинку (після 28.1).
Відбій, набір #2:
36.2 (11) (сток - 8)
25.1
36.3 (сток - 36.25)
34.3 (сток - 34.25)
32.3 (сток - 32.25)
30.3 (сток - 30.25)
28.3 (сток - 28.25)
26.3
24.3 (в стоку після неї йде ще 22.3)
В відбої додав три пластинки 36.2 для підсилення відбою в початку ходу, а також збільшив діаметр clamp shim з 22 до 24 мм, що в загальному зробило набір жорсткішим.
Відчуття від роботи покращилися - тепер підвіска краще їсть нерівності на малих та високих швидкостях, при цьому поки що не помітив якихось надмірних пробоїв на високошвидкісних ударах. На нерівностях на вигальмовуванні працює просто відмінно, по відчуттях мотоцикл став менше клювати носом в порівнянні з попереднім набором пластинок, робота вилки і амортизатора стала більш симетричною.
Друга перебірка амортизатора покращила роботу значно. На цей раз пом'якшив низькошвидкісну компресію і підсилив низько- і високошвидкісний відбій. Таким чином тепер можу не так сильно закручувати регулятор відбою, не роблячи цим самим підвіску дубовою і навіть якщо закручу його сильніше - менша кількість пластинок низькошвидкісної компресії це частково компенсує.
Нові набори пластинок.
Компресія, набір #2:
40.2 (5) (сток - 10, при першій перебірці залишив 7)
32.1 (залишив одну, в стоку - дві)
28.1
26.1 (в стоку відсутня, при першій перебірці також)
40.2
38.2
36.2
34.2
32.2
30.2
28.2
26.2
24.2
22.2
20.25
В стоковому наборі ще є 21.15 і 23.2 шайби, котрі також були прибрані ще при першому налаштуванні. При цій перебірці прибрав ще дві пластинки низькошвидкісної компресії і змінив кросовер, прибравши з нього 32.1 і додавши замість неї 26.1 пластинку (після 28.1).
Відбій, набір #2:
36.2 (11) (сток - 8)
25.1
36.3 (сток - 36.25)
34.3 (сток - 34.25)
32.3 (сток - 32.25)
30.3 (сток - 30.25)
28.3 (сток - 28.25)
26.3
24.3 (в стоку після неї йде ще 22.3)
В відбої додав три пластинки 36.2 для підсилення відбою в початку ходу, а також збільшив діаметр clamp shim з 22 до 24 мм, що в загальному зробило набір жорсткішим.
Відчуття від роботи покращилися - тепер підвіска краще їсть нерівності на малих та високих швидкостях, при цьому поки що не помітив якихось надмірних пробоїв на високошвидкісних ударах. На нерівностях на вигальмовуванні працює просто відмінно, по відчуттях мотоцикл став менше клювати носом в порівнянні з попереднім набором пластинок, робота вилки і амортизатора стала більш симетричною.
What doesn't kill me makes me stronger.