какое масло лить в коробку в 2т
Модератор:Neposeda
мужики у нас пошло разногласие какое масло лить в 2т двигатель в коробку
одни советуюм
1 моторное 10w40
2 моторное 5w40
3 мешать 50/50 10w40 и трансмисионку
4 масло для коробки автомат
5 токо специальное из серии мотюля или .......
6 предлагайте свои варианти
одни советуюм
1 моторное 10w40
2 моторное 5w40
3 мешать 50/50 10w40 и трансмисионку
4 масло для коробки автомат
5 токо специальное из серии мотюля или .......
6 предлагайте свои варианти
газ пол люби дорога
желательно конечно из серии матюля. можно моторное 10 в 40 но однозначно без всяких моликденовых присадок а то диски сцепления через полчаса тренировки можно будет выкинуть ....а насчёт 5 в40 или 10 в 40 тут у меня такой совет .у моей жены на мотике яз125 2т была проблема слишком рано срабатывал шибер на выпуске мот тупил были потери с низов было залито масло 10в 40.. я поменял его на 5 в 40 и проблема изчезла...обьесню 10 в 40 гуше и центробежная пластина открывала выхлопные окна слишком рано а на более редком стало всё норм ну вроде такой вариант
Почему только motul?
Premium mineral based gear oil.
Developed for use in 2-stroke road and off-road transmissions.
Can be used in all wet clutch systems including Slipper and Rekluse types.
Meets API-GL3 and GL4 requirements.
SAE rating - Gearbox 85W-90.
SAE rating - Engine 20W-50.
Semi-synthetic ester based gear oil with outstanding stay-in-grade performance.
Designed with Factory teams for competition off-road motorcycle transmissions.
Outstanding anti-wear properties reduces gear wear even under severe conditions.
Formulated to use with aluminum or steel clutch plates reducing oil contamination.
Improves clutch “feel” and gear shifting.
Meets API-GL3 and GL4 requirements.
SAE rating - Gearbox 80W-90.
SAE rating - Engine 10W-40.
High performance Extreme Pressure shaft drive gear oil.
Recommended for hypoid and spiral bevel gear applications.
Outstanding anti-wear properties resist high shock loads.
Meets performance level MIL-L-2105B and API-GL4 or GL5 ratings.
SAE rating 80W-90.
Premium mineral based gear oil.
Developed for use in 2-stroke road and off-road transmissions.
Can be used in all wet clutch systems including Slipper and Rekluse types.
Meets API-GL3 and GL4 requirements.
SAE rating - Gearbox 85W-90.
SAE rating - Engine 20W-50.
Semi-synthetic ester based gear oil with outstanding stay-in-grade performance.
Designed with Factory teams for competition off-road motorcycle transmissions.
Outstanding anti-wear properties reduces gear wear even under severe conditions.
Formulated to use with aluminum or steel clutch plates reducing oil contamination.
Improves clutch “feel” and gear shifting.
Meets API-GL3 and GL4 requirements.
SAE rating - Gearbox 80W-90.
SAE rating - Engine 10W-40.
High performance Extreme Pressure shaft drive gear oil.
Recommended for hypoid and spiral bevel gear applications.
Outstanding anti-wear properties resist high shock loads.
Meets performance level MIL-L-2105B and API-GL4 or GL5 ratings.
SAE rating 80W-90.
#52
Можно лить любое моторное масло 4-т там есть все присадки для коробки передач.Но оно стоит дороже чем масло для коробок передач 2-т двигателей.Нужно трансмиссионное масло для 2-т 10-w40.5-w40.10-w30. 80-w-90 и гипоидное не подойдет оно густое ,подходит в редуктор заднего моста.